czwartek, 7 lipca 2016

Maszyny rolnicze

Każdy człowiek, który zawodowo zajmuje się rolnictwem, zdaje sobie doskonale sprawę z tego, jak bardzo ciężka i żmudna jest to praca, oraz jak niewiele trzeba, aby zniweczyć mnóstwo wysiłku włożonego w uprawę roślin. Niektórych wydarzeń, jak susza czy powódź, nie da się przewidzieć, co także nie ułatwia rolnikom zadania. Jako że sam prowadzę rodzinne gospodarstwo rolne, które przejąłem po moim ojcu, mam perfekcyjne rozeznanie w problemach, z jakimi musi uporać się polski rolnik, by wyżywić rodzinę. Rolnictwo w Polsce ma się coraz lepiej, ale wciąż jeszcze dużo brakuje nam do zachodu. Jednym z nadmienionych problemów jest bez wątpienia cena maszyn i urządzeń rolniczych, które w gruncie rzeczy są niezbędne do efektywnej pracy.  


Największy kombajn na świecie:
Takie pojazdy, jak na przykład ciągniki rolnicze czy kombajny to nie lada wydatek, na który bez preferencyjnego kredytu mało który rolnik byłby sobie w stanie pozwolić. Niestety, dostępność wspomnianych kredytów także jest coraz mniejsza, a więc gdyby nie rynek wtórny używanymi towarami, wielu z nas musiałoby zamknąć swe gospodarstwa. Nikt przecież nie będzie dokładać do interesu, który powinien zapewniać mu zyski.


Dlatego też osobiście bardzo często przeglądam darmowe ogłoszenia rolnicze, gdyż mogę dzięki nim nie tylko zaoszczędzić sporo pieniędzy, lecz także zaopatrzyć się w przyzwoitej jakości sprzęt, który posłuży mi do realizowania swych obowiązków. W przypadku zakupu używanego traktora  czy kombajny oszczędności mogą wynieść nawet kilkanaście tysięcy złotych! Chyba każdy zgodzi się, że w obecnych okolicznościach ekonomicznych to niemała kwota. Co więcej, w dużej części sprzedawcy mają do zaoferowania ciągniki rolnicze w bardzo dobrym stanie, zatem o ile potrafimy trafnie ocenić wartość danej maszyny, z pewnością będziemy zadowoleni z zakupu. Skąd mam taką pewność? Sam mniej więcej dwa miesiące temu zmuszony byłem zakupić nowy traktor i natrafiłem na świetną ofertę, wystawioną przez rolnika zamieszkałego zaledwie kilkadziesiąt kilometrów od mego gospodarstwa. Po przetestowaniu ciągnika stwierdziłem, że nie mam żadnych obiekcji odnośnie jego stanu i po sfinalizowaniu transakcji przystąpiłem do sprawdzenia jego możliwości w praktyce. Jak do teraz jestem bardzo zadowolony z zakupu, a także z własnego sprytu, albowiem jakbym nie przeglądał regularnie serwisów z darmowymi ogłoszeniami, nie mógłbym najzwyczajniej w świecie wypatrzyć tak dobrej okazji! Bez wątpienia będę dalej stałym bywalcem na wspomnianych serwisach, gdyż wiem z własnego doświadczenia, że mogą one bardzo ułatwić mi życie.

7 komentarzy:

  1. Na www.hydro-crane.pl można kupić solidny sprzęt. Gorąco polecam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Często do wczesnej walki z mączniakiem rzekomym rzepaku rolnicy wybierają difenokonazol, który nie wpływa na regulację pokroju wzrostu. Na stronie https://www.syngenta.pl/uprawy/zboza/tilt-turbo-575-ec znajdziecie więcej informacji na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Akurat maszyny rolnicze są przede wszystkim niezbędne gdyż bez nich mało kto by sobie poradził na polu. Ja jeszcze polecam przeczytać wpis http://www.eko-styl.pl/jak-walczyc-z-miotla-zbozowa/ gdzie dokładnie opisano to jak należy walczyć z miotłą zbożową.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie napisany artykuł. Mam nadzieję, że będzie ich więcej.

    OdpowiedzUsuń
  7. Tak się składa, ze na ten moment ja przede wszystkim korzystam z maszyn budowlanych i wiem jak czasami ciężko jest je przetransportować. Właśnie dlatego z powodzeniem korzystam z usług firmy https://transportmaszynpoznan.com/ która się takimi usługami transportowymi zajmuje.

    OdpowiedzUsuń